Monday 4 February 2013

Hack FaceBook Dari HandPhone Android Menggunakan FaceNiff

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjaSzu95bwpU50DocKQPjIFpXbk-jJCDKo9esIBl82kA5Du0Z4qnkpyDYc1Y0jGSzaVP9_tpGYfBNpgaQ3T90rgcdW6EAA1_noKyAqTIfSsZJVwMLr7cX0Pub6ZSJ6kLXd_MiDlx61nZNje/s400/6-1-2011faceniff-1-1306941269.jpg 



Assalamualaikum dan salam sejahtera... malam ini hafiz akan kongsikan satu aplikasi yang hebat untuk anda semua... Apa yang hebat tu???

 Haa... Kali ni hafiz nak ajar korang bagaimana nak guna  FaceNiff.. sebelum tue, what the tiger is FaceNiff???


Faceniff adalah aplikasi bagi sistem operasi Android yang membolehkan anda untuk sniff dan memintas sesi web di Wifi yang menyambungkan anda padanya. Faceniff boleh berfungsi pada mana-mana rangkaian (Open/WEP/WPA-PSK/WPA2-PSK). Ia memerlukan anda ROOT terlebih dahulu sebelum menggunakan aplikasi Faceniff ini.

Bagaimana Memasangkan Faceniff 2.1b Dengan Unlocker :
1.) Muat turun Faceniff 2.1b dan Unlocker di bawah.

2.) Pasangkan kedua-dua aplikasi tersebut dan jalankan aplikasi Faceniff 2.1b buat pertama kalinya. Seterusnya membenarkan Superuser dan tekan sahaja butang Start bagi membolehkan anda sniff akaun facebook, twitter dan lain-lain.


3.) Tekan butang Stop dan tutup aplikasi Faceniff tersebut. Pergi pada Menu>Settings>Applications>Manage Applications dan cari pada aplikasi Faceniff.
4.) Tekan butang Force Stop bagi mematikan segala proses berkaitan dengan aplikasi tersebut.

5.) Seterusnya jalankan Faceniff 2.1b Unlocker. Tekan sahaja pada butang Unlock di bawah. Unlocker tersebut secara automatik akan mendaftarkan anda dengan key yang dipaparkan pada anda.


6.) Tutup aplikasi unlocker tersebut dan jalankan aplikasi Faceniff semula. Kini apa yang anda dapati ayat di bawah yang mengatakan aplikasi sebelum ini dikunci kini sudah boleh digunakan secara penuh. Anda boleh semak samaada aplikasi anda sudah pun didaftarkan key dengan pergi pada menu dan tekan Unlock App.

Bagaimana Menangkap Sesi SSL (HTTPS) :

SSLStrip akan berfungsi apabila pengguna log masuk pada akaun facebooknya dan pada masa yang sama anda telah pun menjalankan aplikasi faceniff dan mengaktifkan fungsi SSLStrip. Ia tidak akan berfungsi jika pengguna log masuk terlebih dahulu sebelum anda mengaktifkan fungsi SSLStrip ini.

Bagaimana Menjalankan Sesi Yang Ditangkap Pada Komputer :



Menjalankan aplikasi Faceniff pada rangkaian yang sama dengan komputer anda. Jika anda mahu log masuk pada Facebook atau Twitter yang telah di sniff. Hanya layari link ini bagi Facebook http://facebook.com:8080/ dan twitter http://twitter.com:8080/ dan akan muncul kesemua akaun yang telah anda sniff.

Anda Dapat Menangkap Sesi Tetapi Tidak Dapat Membukanya Atau Facebook Akaun Yang Terpapar Adalah Facebook Anda :
Dalam pelayar android asal, pergi pada menu dan pilih “More“. Kemudian pilih pada Settings. Skrol ke bawah sekali dan klik pada Select User Agent. Tukarkannya pada Dekstop atau IE6. Jika anda pengguna Dolphin Browser, pergi pada menu dan pilih pada “More”. Seterusnya pergi pada Settings>Dolphin Settings>User Agent dan tukarkan pada Dekstop.

Sumber: crbernetic88




amacam, bace je ke? komen la sikit.. hehehe :) Jangan lupa like taw.. TQ

No comments:

Post a Comment